Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

 ΤΟ ΣΚΑΛΟΠΑΤΙ

Ο Μιχάλης και η Δήμητρα..ή μήπως Δημήτρης!..στέκονται μπροστά σε σκαλοπάτια.
Μ - Πάρε μία βαθιά ανάσα.
Δ -Ε!?
Μ - Πάρε μία βαθιά ανάσα κι ανέβα!
Δ - Πού?
Μ - Προς τα πάνω.
Δ - Τί έχει πάνω?
Μ - Δε θες να μάθεις!?
Δ - Δεν ξέρω ακριβώς.
 (παύση)
Μ - Δεν είσαι περίεργος!?
Δ - Δε λένε ότι η περιέργεια σκοτώνει?
Μ - Είσαι αδιόρθωτη.
Δ - Φοβάμαι.
Μ - Τί φοβάσαι?
Δ - Την ανάσα.
Μ - Δηλαδή?
Δ - Δεν ξέρω.
Μ - Τί δεν ξέρεις?
Δ - Το πώς.
Μ - Το πώς να πάρεις μία βαθιά ανάσα?
Δ - Ναι...φοβάμαι.
Μ - Μα είναι απλό...μία βαθιά εισπνοή από τη μύτη.
Δ - Ναι το ξέρω..αλλά φοβάμαι.
Μ - Τί φοβάσαι? να ανέβεις?
Δ - Την ανάσα.
Μ - Μα γιατί?
Δ - Σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνω ένα βήμα.
Μ - Ναι..συνήθως έρχεται και δεύτερο.
Δ - Ναι αλλά φοβάμαι.
(παύση)
Δ - Αυτό το πρώτο βήμα.
Μ - Μπορεί να είναι ωραία προς τα πάνω.
Δ - Νιώθω καλά εδώ.
 Μ - Μα δε θες να ανέβεις?
Δ - Ναι αλλά προς τα πού?
Μ - Αχ! Ο φόβος για το πάνω?
Δ - Όχι για την ανάσα.
Μ - Για το άγνωστο?
Δ - Για το σκαλοπάτι.
Μ -Μα μπορει να είναι ωραία.
Δ - Και αν δεν είναι?
Μ - Δεν πειράζει.
Δ - Μα νιώθω καλά εδώ.
Μ - Μα γιατί να φοβάσαι να πάρεις μία βαθιά ανάσα?
Πάνω πας όχι κάτω.
Δ - Μπορεί να πέσω. Είμαι καλά εδώ. Δεν είμαι έτοιμη.
Μία βαθιά ανάσα σημαίνει και προσδοκία.
Μ - Μπορεί και κουράγιο ή θάρρος.
Δ - Ίσως και θράσος. Αφού δεν είμαι έτοιμη.
Μ - Θα πνιγείς στις ανασφάλειες σου.
Δ - Όχι απλά δεν είμαι έτοιμη. Μόλις πριν λίγο καιρό είχα κάνει ένα βήμα,
μου βγήκε καλά.Τώρα το να ανέβω μου προκαλεί ενοχές.
Ίσως το νιώθω σαν έπαρση.
Μ - Οπότε τί θες να κάνεις?
Δ - Μ ' αγαπάς?
Μ - Αυτό είναι το θέμα?
Δ - Πάντα δεν είναι?
(παύση)
Μ - Αφού το ξέρεις.
Δ - Μπορείς να μου το πεις? Φοβάμαι.
Μ - Τί φοβάσαι?
Δ - Την πτώση.
Μ - Όσο πιο βαθιά τόσο πιο ψηλά.
Δ - Αγκάλιασέ με.
(σύντομη αγκαλιά και λίγο αμήχανη)
 Δ -Όχι έτσι. Όπως πραγματικά με αγαπάς.
Μ - Μανάρι μου κουράστηκα. Άντε πάμε.
Δ - Σε παρακαλώ αγκάλιασέ με.
Μ - Πάω λίγο πίσω.
Δ - Αν αυτό έχεις ανάγκη....Μα εσύ πας πολύ πίσω!
Μ - Κουράστηκα.
Δ - Το ήξερα ότι είμαι ανάγκη. Τί είναι αυτό που θες?
Μ - Να ανέβω.
Δ - Με θες παρέα?
Μ - Αφού φοβάσαι.
Δ - Αν μ ' αγαπάς δε θα φοβηθώ.
Μ - Και η ανάσα?
Δ - Κι εγώ κουράστηκα.
Μ - Τί θες να πεις?
Δ - Κι εγώ κουράστηκα. Νομίζω θέλω να ανέβω μόνος μου. Εσύ?
Μ - Έχω ανάγκη να γυρίσω πίσω....σήμαινες πολλά.
Δ - Γεια σου ομορφιά μου.
Μ - Ωραία ήταν.
Δ - Ναι..πρέπει να φύγω.
Μ - Προς τα πού?
Δ - Προς τα πάνω. Νιώθω ότι θέλω να ανέβω
τρέχοντας. Εσύ?
Μ - Έχω ανάγκη να γυρίσω πίσω.
 Δ - Γεια σου.
(δίνουν μία ζεστή αγκαλιά)
Δ - Σ ' αγάπησα.
Μ - Σ ' αγαπάω.
Δ - Γεια..ανεβαίνω..
(παίρνει μία βαθιά ανάσα και ανεβαίνει τρέχοντας
με ένα πλατύ χαμόγελο..ο Μιχαλης την κοιτάει δακρυσμένος)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου